Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

和紙ってなに? 3 和紙のきほん

  • Content Introduction 日本で古くから地元の素材を使って作られてきた和紙。3は、和紙の特徴を洋紙と比べてわかりやすく紹介し、和紙の原料やつくり方を写真とともに解説。和紙づくりの道具や和紙の基礎知識も掲載する。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182058599 Tamaho 児童③ 585 ワ 3 Children's Books  
92058513 Tatomi しゅげい・りょうり 585 ワ 3 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 和紙ってなに?
Title (Reading) ワシ/ッテ/ナニ
Volume Number
Author 「和紙ってなに?」編集室∥〔編〕
Author (Reading) リロンシャ
各巻タイトル 和紙のきほん
各巻タイトルヨミ ワシ/ノ/キホン
各巻サブタイトル 和紙の特徴 和紙の原料 和紙のつくり方
Publisher 理論社
Publication Date 2020.11
Number of Pages, etc. 47p
Dimensions 29cm
Price \3000
ISBN 978-4-652-20399-6
Content Description 日本で古くから地元の素材を使って作られてきた和紙。3は、和紙の特徴を洋紙と比べてわかりやすく紹介し、和紙の原料やつくり方を写真とともに解説。和紙づくりの道具や和紙の基礎知識も掲載する。
Content Discription (Children) 日本で独自(どくじ)に発達した和紙とは、いったいどんな紙なのでしょう。見た目や手ざわり、文字の書きごこち、なにからできているのかなど、その特徴(とくちょう)を、わたしたちがふだん使っている身近な紙(洋紙)とくらべて紹介(しょうかい)。原料やすき方、道具、和紙の種類なども説明します。
NDC 9 585.6
NDC 10 585.6
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生(B3B5)

Study Subject

Study Subject 和紙
Study Subject(Reading) ワシ
Study Subject   p4-17
Study Subject(Reading) カミ
Study Subject 植物   p18-19
Study Subject(Reading) ショクブツ
Study Subject こうぞ   p20-25
Study Subject(Reading) コウゾ
Study Subject 世界無形文化遺産   p37
Study Subject(Reading) セカイ/ムケイ/ブンカ/イサン
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page