Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

校内放送、ネタまつり! 校内放送がもっと楽しくなる! 3 365日、日々のネタブック

  • Content Introduction 毎日の校内放送を盛り上げよう! 放送のネタとしてすぐに使える365日の出来事や記念日、有名人や偉人の誕生日などを紹介する。その日にちなんだ話題から放送をさらに広げるアイデア、暦の豆知識も収録。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
192014969 Toyotomi 児童2 375 コ 3 Children's Books  
92060724 Tatomi でんき・ちずしゃかい 375 コ 3 Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 校内放送、ネタまつり!
Title (Reading) コウナイ/ホウソウ/ネタマツリ
Volume Number
Subtitle 校内放送がもっと楽しくなる!
Subtitle (Reading) コウナイ/ホウソウ/ガ/モット/タノシク/ナル
Author さらだ/たまこ∥監修
Author (Reading) サラダ,タマコ
各巻タイトル 365日、日々のネタブック
各巻タイトルヨミ サンビャクロクジュウゴニチ/ヒビ/ノ/ネタ/ブック
Publisher 教育画劇
Publication Date 2022.4
Number of Pages, etc. 47p
Dimensions 28cm
Price \3500
ISBN 978-4-7746-2263-7
Content Description 毎日の校内放送を盛り上げよう! 放送のネタとしてすぐに使える365日の出来事や記念日、有名人や偉人の誕生日などを紹介する。その日にちなんだ話題から放送をさらに広げるアイデア、暦の豆知識も収録。
Content Discription (Children) 朝の登校時から下校時まで、さまざまな役目をはたしている校内放送。記念日、歴史的な出来事、季節の行事など、放送でみんなに伝えたくなるようなネタを、4月から順に365日紹介(しょうかい)。放送日はどんな日なのか、日付で調べてみましょう。有名人の誕生日や話題をさらに深める情報などものっています。
NDC 9 375.19
NDC 10 375.19
Intended Audience 小学3~4年生,小学5~6年生,中学生(B3B5F)

Study Subject

Study Subject 学校放送
Study Subject(Reading) ガッコウ/ホウソウ
Study Subject
Study Subject(Reading) コヨミ
Study Subject 記念日
Study Subject(Reading) キネンビ
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page