Go to the content
Home Page > Find Materials > Material Details

Material Details

客観性の落とし穴(ちくまプリマー新書 427)

  • Content Introduction その考えは客観的なもの? エビデンスはある? こうした考え方が社会に広がった原因を考察。数字への素朴な信仰、数値化できないはずのものを数字へと置き換えようとする傾向を問い直し、失われたものを明らかにする。
待機中

Collection Information

Registration Number Library Book Place Call Number Category Restriction Status
182063571 Tamaho ティーン 301 ム Children's Books  
92062530 Tatomi でんき・ちずしゃかい 301 ム Children's Books  
Reservation Count 0

Basic Information

Title 客観性の落とし穴
Title (Reading) キャッカンセイ/ノ/オトシアナ
Author 村上/靖彦∥著
Author (Reading) ムラカミ,ヤスヒコ
Series ちくまプリマー新書
シリーズ巻次 427
Publisher 筑摩書房
Publication Date 2023.6
Number of Pages, etc. 191p
Dimensions 18cm
Price \800
ISBN 978-4-480-68452-3
Content Description その考えは客観的なもの? エビデンスはある? こうした考え方が社会に広がった原因を考察。数字への素朴な信仰、数値化できないはずのものを数字へと置き換えようとする傾向を問い直し、失われたものを明らかにする。
Content Discription (Children) 「その意見って、客観的な妥当性がありますか?」この感覚が普通になったのは、社会の動きや人の気持ちを測定できるように数値化していったせいではないか。生活が完全に数字に支配されてしまうような社会のあり方はどうか。数字への素朴な信仰、数値化できないはずのものを数字へと置き換えようとする傾向を問いなおす。
NDC 9 301
NDC 10 301
Intended Audience 中学生,高校生,一般(FGL)

Author Introduction

<村上/靖彦∥著>
東京都生まれ。基礎精神病理学・精神分析学博士(パリ第七大学)。大阪大学大学院人間科学研究科教授・感染症総合教育研究拠点CiDER兼任教員。著書に「ケアとは何か」など。

Study Subject

Study Subject 物の見方・考え方
Study Subject(Reading) モノ/ノ/ミカタ/カンガエカタ
Study Subject 社会
Study Subject(Reading) シャカイ
Study Subject 科学
Study Subject(Reading) カガク
Important Points
  • Please note that due to copyright restrictions, some materials may not be available for loan.
  • Please also be aware that the latest issue of magazines cannot be borrowed until the next issue is received.
  • To make reservations via the homepage, you need to complete user registration at the library and register your password and email address.
  • You can reserve up to five items per person using the online reservation service.
  • However, for assigned reading books, the limit is two items. Audiovisual materials (videos, CDs, DVDs) cannot be reserved.
  • Select the receiving library and press the "Add to Reservation Cart" button.

Go to the top of this page